У главном граду Македоније, Скопљу од 15-17. јула 2016. године одржан је
,, 2. Међународни самит водећих лидера у образовању”
под називом
„Међукултурална и мултикултурална искуства у образовању“.
- INTERNATIONAL LEADING TEACHERS SUMMIT
u organizaciji
INTERNATIONAL LEADING EDUCATORS ASSOCIATION
Домаћин самита била је Македонија и Удружење Активитети из Скопља, а организатори Универзитет Меденијет Истанбул и Генерална дирекција за образовање наставника и развој турског Министарства просвете. Водећи наставници који су учествовали на Самиту дошли су из Авганистана, Албаније, Аустрије, Анадолије, Алжира, Азербејџана, Бугарске, Грчка, Ирака, Казахстана, Косова, Турске, Македоније, Пакистана, Туркменистана, Египта, Босне и Херцеговине, Русије и Србије…
Самит је првог дана садржао пленарни део, а другог и трећег дана учесници самита су претстављали своје радове о мултикултуралности.
Мој рад је објављен је у међународном зборнику самита а на самиту сам одржала презентацију рада који носи назив
„ Developing Lesson About Multiculture In The Class Techer’s Lesson Developing
Workshops in Class Teaching “
Зборник радова
и добила плакату за допринос мултикултурализму у образовању.
Дивно искуство и задовољство.
На завршетку самита издата је деклерација о значају мултикултуралног образовања и интзивирању следећих захтева:
Мултикултурализам постоји у свакој земљи и свакој школи. То је феномен са којим се суочава свака класа. То је феномен који дотиче микро и макро образовне политике. Водећи наставници у образовању су циљна група која треба да допринесе развоју мултикултуралности у целом свету. Њихов задатак је да правду, саосећање и алтруизам као људска уверења ставе у центар свог живота и тако делују на остале. Треба да подржавају коегзистенцијалне разлике а не раздавајање и алијенацију. Наставник који ради у мултикултуралним школама и одељењима треба да редефинише програме обуке у циљу подизања компетенција наставног особља и повећа могућност професионалне праксе. Мултикултурно ефикасно управљање школама и проширивање мултикултуралног знања, искуства, обука могуће је ако постоје квалификовани менаџери са одговарајућим ставовима и вештинама…
Какав и колики је значај Самита говори и сама чињеница да је поред свих ових дешавања у Турској ТРТ нашала места и за извештавање о Самиту
1 мишљења на “II INTERNATIONAL LEADING TEACHERS SUMMIT”